تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۴ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۰۷ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

سیماسادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۳۲۴ مورد بستری شده‌اند. با این حساب مجموع مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در کشور به ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ رسیده است.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره استان‌های در وضعیت قرمز هم گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند. وی درباره استان‌های در وضعیت هشدار توضیحی نداد.

اینفوگرافیک | ۱۰ استانی که روزهای قرمز کرونا را تجربه می‌کنند | آمار فوتی‌ها دوباره بیش از ۲۰۰ مورد شد

  • شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۳۵ هزار و ۴۶۳ تن افزایش یافت

بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان با قطعی شدن تست کرونای ۱۷۴ تن دیگر، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور به ۳۵ هزار و ۴۶۳ نفر افزایش یافت.  به گزارش فارس، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته، ۶۳۳ نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۱۷۴ مورد آن مثبت بوده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۵ هزار و ۴۶۳ نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

براساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۱ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۳ هزار و ۶۴۱ نفر رسیده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 532462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha